2/26/2011

かわいいバンビ Bambi! Bambi!

It all started with this Bambi poster. I am now trying to change all the decoration of my daughter's room. Every time she sees Bambi on TV, she screams with excitement so I thought this will make her happy. I got this pretty vintage look poster at ebay for about $7. When I put it on the wall, she had a big smile on her face. I think she loves it;) I am looking for a fabric to go with this green room. Maybe a sheer white fabric for the curtain. I might add some extra colorful fabric on the bottom of it. I need a book shelf, a desk, a head board for the bed. And...a storage! She has tons of toys everyroom in the house. (Lucky her!) When I was a little girl, I had a few toys to play at home. It's different nowadays I guess...Anyway, she has a queen size bed right now. It is way over-sized for her room. I might have to replace it to a little kid's bed... I don't know how it is going to turn out now, but I hope she is going to like her new room when I complete it! (fingers crossed)


このバンビのポスターですべてが始まりました。娘はテレビでバンビを見る度に興奮して喜ぶので、きっと部屋に飾ったら喜ぶかな~と。イーベイで送料込みで7ドル以下でした。

お蔵入りしていたフレームをさっそく取り出しました。グレーだとちょっと大人っぽすぎ?るのでさっそく手を加えてみました。

Before



両面テープを使って余り生地をはってみました。最近ペイント用のスプレーガンを新調して、それが使いやすくて嬉しくてペンキばかりしていましたが、ここのところちょっとお外が寒いので、家の中でできる作業にしたかったのです(笑)


After


リボンを載せたり、毛糸をクネクネさせてみたり。。部屋自体はいったいどんな感じになるのかまだ想像がつきませんが、このポスターをイメージしてデコレーションしてみようと思います。娘が気に入ってくれるといいなぁ。


写真だと壁の色が蛍光緑みたいですごいですね^^;本当の色は、これよりももっと落ち着いた色なのです。前にホームデポのコマーシャルで、騒いでいる子供たちが、緑色に塗られた子供部屋に入った瞬間におとなしくなったっていうのを見て、緑がいいかなと(笑)うちの娘はかなりのおてんばさんなので、これで少しは落ち着いてくれるかな?なんて密かに願っていたり。。



ブログランキング・にほんブログ村へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment