2/28/2011

花飾り Flower Arrangement

I got this beautiful wall vases from my mother-in-low, Mimi, on last Christmas. I displayed them each side of the Tuscan wood plaque in the dining room. I went to Michaels to get some artificial flowers. I looked up a basic technique of flower arrangements on the Internet to get some ideas. I made a little bouquet flower shown below. Since there are a lot of warm color in the dining room, I picked out a light blue ribbon as an accent color to balance out. It was a perfect in-home project for rainy Saturday. I really enjoyed doing it! We will have a lot of flowers blooming in our backyard soon. I sure will enjoy my new pretty vases to decorate with those flowers too! Now, I have my favorite focal point in our house! Thank you so much Mimi;)

Photo from Pottery Barn


クリスマスにお義母さんからこんな素敵な花瓶を2ついただきました。生花があるときはお水を注いで飾っています。お花が枯れて次に生花を飾る機会までに、いつでも簡単に挿せる造花があればいいな~と前から思っていました。先週は雨の週末。家にこもって作業に集中するにはもってこいの日。さっそくマイケルズへ行って造花とリボンを買ってきました。


うちのダイニングルームは、茶色やクリーム色、そしてワイン色などの暖色が多いので、パっと目を惹くアクセントカラーを加えるために、正反対の寒色、ライトブルーのリボンを使ってみました。自分の中では滅多に選ばない色ですが、たまにはそういった色を扱うのも新鮮でワクワクしました(笑)

After

造花のアレンジをするのは初めてのことで、やり方がわからなかったのでネットで検索。こんもりと丸くするのが簡単そうでいて、とても難しい!リボンを茎の下の部分から上に向かってクルクルと巻いて、結婚式で使うようなブーケにして挿してみました。



ウッドプラークの左右に同じものを2つ飾ってみました。生花でも造花でも、お花がお部屋にあるのとないのとでは大違い!お部屋の雰囲気が一気に明るく華やかになりますね。春になったらうちの庭に咲いている花を摘んで飾ってみるのも楽しそう。これを機に、生け花やフラワーアレンジメントなんかも習いたいなぁなんて思ってしまいました。やりたいことがたくさんありすぎて、さて、どこから手をつけていこうか。ハハハ・・・。


No comments:

Post a Comment